YETEP

YETEP

YETEP-Yetişkin Eğitiminde Pratik Beceriler

18.11.2015 2307

      Eğitim öğretim çatısı altında, yetişkin eğitimi; örgün eğitimden farklı beceriler, farklı yöntemler, farklı metodolojiler ve farklı yaklaşımlar gerektiren çok geniş bir yaş aralığında yürütülen kapsamlı bir faaliyettir. Örgün eğitim dışında kalmış her birey yetişkin eğitiminin potansiyel bir öğrenicisidir. Çok boyutlu olan yetişkin eğitimi faaliyeti sırasında, öğrenicilerinin sosyal, kültürel ve eğitim ile ilgili problemleri(sosyal dışlanma, erken okul terki), işsizlik problemleri gibi nedenlerden dolayı gerek iletişim ve davranış boyutunda gerekse kullanılan eğitim öğretim yöntemleri boyutunda bir çok sorunlar yaşanmaktadır. Yaşanan bu sorunların tespiti ışığında projemiz kapsamında yapılan faaliyetlerin ve ev sahibi kuruluşun vereceği kursun kazanımlarına ihtiyaç duyulmaktadır.

       Bu sorun ve ihtiyaç analizinden hareketle hazırlanan projemizin hareketlilik faaliyetine Kanuni Sultan Süleyman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi´ nden 3, Av. Mahmut Düşün MTAL´ den 2, Şehitkamil Mesleki Eğitim Merkezi´ nden 2, GEBSA derneğinden 2 ve GEGED derneğinden 2 olmak üzere toplam 11 katılımcı iştirak edecektir. Katılımcılar başvuran ve konsorsiyum üyesi kurumlardan yetişkin eğitimi faaliyetinde görev alan meslek öğretmenleri veya yöneticileri arasından, yetişkin eğitiminde yaşadığı sorunlara "Avrupa Bakış Açısı" ile çözüm getirmeye isteklilik, yetişkin eğitimi konusunda deneyimlerini paylaşmaya ve başkalarının deneyimlerinden faydalanmaya isteklilik, yabancı dil becerilerini arttırmaya isteklilik ve sosyal ve kültürel alışveriş yapmaya isteklilik gibi kriterlerle, bu kriterleri ölçen likert tipi bir anket ile belirlenecektir.

        Projemiz kapsamında katılımcı grup Çek Cumhuriyeti´ nin Prag şehrinde ITC International kurumunda 25 Nisan - 06 Mayıs 2016 tarihleri arasında 2 haftalık 
"Soft Skills for Education Providers" adlı kursa katılacaktır. Hareketlilik faaliyeti öncesi sosyal, kültürel ve dil hazırlığının yanı sıra, alınacak kurs ve hareketlilik sonrası yürütülecek yaygınlaştırma faaliyetleri(web sitesi, bilgilendirme semineri, afiş, broşür,poster, mahalli hizmetiçi eğitim, yerel basında tanıtım) ile çeşitli kazanımların elde edilmesi hedeflenmektedir.

Projemizin tespit, analiz ve faaliyet aşamaları vasıtasıyla gerçekleştirmek istediğimiz amaçlarımız;

a) Projeye katılan kurumların yetişkin eğitimi sırasında yaşadıkları problemlere "Avrupa Bakış Açısı" ile çözümler geliştirmesi, 
b) Projeye katılan kurumların yetişkin eğitiminin planlama ve yönetim aşamalarında daha profesyonel yaklaşımlar sergilemesi, 
c) Projeye katılan kurumlar ile eğitim faaliyetini gerçekleştirecek olan ITC International arasında sürdürülebilir bir işbirliği kurmak, 
d) Tüm katılımcıların sosyal, kültürel alışveriş yapmalarını ve yabancı dil becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. 

Bu amaçlara istinaden projemizden beklediğimiz sonuç ve etkiler şunlardır; 

a) Gaziantep´ te yetişkin eğitimi yürüten kurumların, yetişkin eğitimi ile ilgili problemlerine "Avrupa Bakış Açısı" ile çözüm getirmiş olmaları, 
b) Gaziantep´ te yetişkin eğitimi yürüten kurumların yetişkin eğitiminin planlama ve yönetim aşamalarında daha profesyonel yaklaşımlar sergilemeye başlamış olması, c) Projeye katılan kurumlar ile uluslararası bir yetişkin eğitimi kurumu olan ITC International ile geleceğe dönük sürdürülebilir bir işbirliğinin kurulmuş olması, 
d) Hareketlilik faaliyetine katılan tüm katılımcıların sosyal, kültürel alışveriş yapmış ve yabancı dil becerilerini geliştirmiş olmalarıdır. Projemizin amaç, hedef ve faaliyetleri ile birlikte uzun vadede beklediğimiz olası yararları, Avrupa Konseyi´ nin hedefleri arasında yer alan "Avrupa Vatandaşlığı" bilincine katkıda bulunma ve yetişkin öğrenicilerin sosyal dışlanma, genç işsizliği, örgün eğitime yeniden yönlendirilememeleri ile erken okul terki gibi problemlerinin yerel bazda azalmasıdır.

     Soft Skills for Education Providers(Yetişkin Eğitiminde Pratik Beceriler) kurs içeriği ; 

Modüller

1.İletişim ve vücut dili
2.Kişisel iletişim becerileri
3.Kişiler arası iletişim becerileri
4.Problem çözme becerileri
5.Sunum becerileri
6.Müzakere becerileri
7.Toplu iletişim becerileri ve çoklu takip


 
Öğrenim çıktıları: 

1. Anahtar yeterlilikler ve becerilerin geliştirilmesi. Öğrenme hareketliliği için artırılmış fırsatları iş dünyası ve eğitim dünyası açısından güçlendirilmiş bir işbirliği ile öğrenim hareketliliğinde artırılmış fırsatları sunar.
2. Dil becerileri gelişimi
3. Güçlendirilmiş profesyonel profil
4. Katılan kursiyerler üzerindeki pozitif ve uzun vadeli etkileri, kültürlerarası farkındalığın artışı
5. Uluslararası seviyede işbirliği kapasitesini arttırmak.
6. Avrupalı meslektaşlar arasında en iyi etkinliği, materyali ve fikir paylaşımını cesaretlendirmek
7. Farklı ülkelerdeki politikaları, sistemleri, planları ve uygulamaları geniş bir biçimde anlama
8. Avrupa hayat boyu öğrenme alanının farkındalığını arttırmak ve varlığını harekete geçirmek
9. İşbirliği ve hareketliliği desteklemek
10.Temel,çapraz ve dijital becerilerin gelişimi
11.İş ile eğitim arasında ortaklığı geliştirmek
12.Düşük becerili yetişkinlerin sayısına katkı sağlayan projelerdeki farkındalığı geliştirmek. Kariyer rehberliği,örgün öğretimin dışında kalmış ve okul dışı eğitimi ile ilgili yetişkin eğitimindeki güdülenmeyi artırmayı kapsayan ve hayat boyu öğrenmeye geçişi sağlayan bilgileri edinmek. Kişiye uygun öğrenme fırsatları sunmak. 
13.Eğitimdeki yeterli ve sürdürülebilir yatırımları, canlandırıcı, ufuk açıcı tartışmalar.
Ulusal ve Avrupa standartlarına uygun eğitim.