KANUNİ SULATAN SÜLEYMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2022-2023 E Twining proje başvurusu kabul ediGencim Hayallerim ve Hedeflerim var projemiz Portekiz ve Macaristan'lı ortaklarımız ve Ülkemizden 8 ortakla calışmalarımız Aralik ayı itibari ile başlamıştır.
Projemiz gençlerin kendi kendini tanımasını geleceğini planlama kapaitesini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Kendilerine kısa vadeli ve uzun vadeli hedefler koyup o hedeflere nasıl ulaşabileceğinin yollarını bulmaları için farkındalık oluşturmayı hedefler.
Yaşadıkları ülkenin ve dünyanın bir parçası olduğunu onlara hatırltıp mevcut sorunlara çözüm önerileri sunabilme yeteneklerini geliştirmeyi hedefler.
Küresel ısınma iklim sorunları savaşlar ırksal ve inanç farklılıkları tolere edip dünya vatandaşı olabilmenin yolları üzerine düşünüp çözüm önerileri sunmalarını hedefler.
ARALIK AYI 1. HAFTA FAALİYETİMİZ
- Projeye başlamadan önce rahatlama, gevşemeye yardımcı olmak ve hayal kurma becerisine zemin oluşturmak için ''yönlendirilmiş hayal yolculuğu'' etkinliği yapılmıştır. Öğrencilerin kendilerini en güvende hissettikleri yeri, olayı ya da durumu düşünmeleri sağlanmıştır. Ardından uygulanan etkinlik sırasında kafalarında canlandırdıkları ağacı sanal ortamda çizerek o ağacı hayal ederken düşündüklerini ve hissettiklerini paylaşmaları istenmiştir.
- Kendi yaşamlarına ilişkin farkındalık kazandırmak için ''yaşam senaryom'' etkinliği uygulaması yapılmıştır. Öğrenciler yaşamları bir film olsa hangi dönemlere odaklanılmasını isteyeceklerini yazdılar.
- Öğrencilere projenin tanıtımı yapılarak projeyi yürütürken nasıl bir süreç izleneceği konusunda bilgi verildi.
ARALIK AYI 2. HAFTA FAALİYETİMİZ
- Öğrencilerin ilgilerini tespit etmek amacıyla ''Mesleki Eğilim Belirleme Envanteri'' uygulanmıştır.
(https://testanket.com/uygulamalar/meslek_testi.html )
- Öğrencilerin envanter sonucu da dikkate alınarak yetenek, ilgi ve değerleri üzerine konuşulmuştur. Öğrencilere, mesleki değerleri üzerine düşünmeleri için ''mesleki değer kartları'' etkinliği uygulanmıştır. Kebdilerine verilen mesleki değerleri ''çok önemli'', ''önemli'', ''önemli değil'' şeklinde sınıflandırmaları istenmiştir. Ardından yetenek-ilgi-değer üçgeni oluşturularak hayallerindeki mesleklerin üç kavram çerçevesinde ne kadar tutarlılık gösterdiğini görmeleri sağlanmıştır.